لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی| کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
سرخط خبرها

واکنش‌های محور مقاومت به تروریستی خواندن «حماس» از سوی دولت انگلیس

  • کد خبر: ۸۸۸۳۴
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
واکنش‌های محور مقاومت به تروریستی خواندن «حماس» از سوی دولت انگلیس
دولت انگلیس در ادامه حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی و با استمرار سیاست‌های ضدفلسطینی اش، همه جنبش مقاومت اسلامی فسطین (حماس) را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ انگلیس پیش از این، «کتائب القسام»، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، را تروریستی اعلام کرده بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس، با بیان این خبر اعلام کرد که به دستور وی، هرگونه فعالیت گروه حماس در انگلیس زین پس ممنوع خواهد بود. پس از این اقدام نیز نفتالی بنت، نخست وزیر، و یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، در توئیت‌های جداگانه ای، از این تصمیم انگلیس استقبال کردند.

حرکت انگلیس در استمرار اشتباهات تاریخی

اما این اقدام دولت انگلیس که خرسندی آشکار صهیونیست‌ها را به دنبال داشته، با واکنش‌های فراوان محور مقاومت همراه شده است. در نخستین واکنش، حماس، با ابراز تأسف از تصمیم انگلیس برای تروریستی خواندن این جنبش مقاومت، گفت که انگلیس همچنان در مسیر اشتباه گذشته خود به سر می‌برد. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، نیز در توئیتی، اقدام دولت انگلیس را محکوم کرد.

وی در این باره نوشت: «اعلام جنبش مقاومت مردمی حماس به عنوان یک سازمان تروریستی از سوی بریتانیا محکوم است. حقوق فلسطینی‌ها را نمی‌توان با تحریف حقایق و وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها پایمال کرد. تنها راه حل سیاسی برای فلسطین در برگزاری همه پرسی با مشارکت ساکنان اصیل فلسطین (مسلمان، یهودی و مسیحی) نهفته است.»

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین هم با صدور بیانیه ای، اقدام دولت انگلیس را محکوم کرد.

همچنین محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن، در این باره گفت: تروریستی اعلام کردن حماس را محکوم می‌کنیم که البته این اقدام از سوی انگلیس که بنیان گذار اشغالگری است، تعجب برانگیز نیست. این اقدام انگلیس با سالگرد اعلامیه جنایتکارانه بالفور هم زمان بوده و این اقدام تأکید بر ادامه حمایت از رژیم جنایتکار توسط انگلیس است. تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در بیانیه‌ای که در این زمینه در پایگاه خبری «امد» فلسطین منتشر کرده، اقدام دولت انگلیس را محکوم و آن را «تجاوزی غیرموجه علیه ملت فلسطین» دانسته است.

جرم انگاری علیه حامیان حماس در اروپا

صباح المختار، رئیس مرکز عدالت بین المللی ژنو و رئیس انجمن وکلای عرب در لندن، درباره تبعات اقدام اخیر دولت انگلیس به «الجزیره» گفت: خطرناک‌ترین مسئله‌ای که در این گونه تصمیم‌ها وجود دارد، جرم انگاری حمایت است؛ زیرا کلمه «حمایت» شامل بسیاری از فعالیت‌ها می ‎شود، از جمله توجیه موضع حماس، حمایت از آن با پول، برافراشتن پرچم حماس، تبلیغ گفتمان آن یا حتی برقراری ارتباط با آن؛ همه این‌ها جرم محسوب می‌شود. صباح المختار تأکید کرد که انجام هرکدام از فعالیت‌های فوق در انگلیس در رده کار‌های غیرقانونی قرار می‌گیرد و عامل آن بر اساس تصمیم دادگاه ملزم به پاسخ گویی قانونی خواهد بود.

این قانون، فعالیت حماس در انگلیس را، اگر وجود داشته باشد، بسیار محدود می‌کند، اما به شکل مستقیم بر این جنبش تأثیر نمی‌گذارد، البته به جز امکان پیگرد قانونی سران حماس در صورت حضور در اروپا. محمد امین، رئیس مجمع «التفکیر العربی» در لندن، هم در این باره به «الجزیره» گفت: هدف از این تصمیم، آن است که هر شخصی که برای یاری فلسطین کار می‌کند، مجرم شناخته شود. آن‌ها اتهامات دسته بندی شده و آماده برای مقابله با سازمان‌ها و افرادی که در مقابل لابی صهیونیستی‌ می‌ایستند، تهیه کرده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->